Detaljhandeln – uppåt eller nedåtgående form?

2021-11-19 | 0 Kommentarer

Disruptiv utveckling har kantat de senaste åren inom detaljhandeln och kommer fortsatt att göra så. Idag så behöver man konkurrera på flera marknadsplatser inte minst på de digitala plattformarna, betallösningar som blir avsändare mot kunden genom sina tjänster, till leverantörer som etablerar D2C handel som en affärsidé. Lägg till hållbarhet … Läs mer

Låt våra äldre berätta vad de tycker!

2021-11-19 | 0 Kommentarer

Hur tar vi hand om våra äldre som får vård och omsorg på ett boende? Vi arbetar idag med ett flertal äldreboenden och mäter flera olika delar så som upplevelsen kring maten, aktiviteter som genomförs till själva vården. Mellan varven så mäter vi även vad de anhöriga anser om servicen … Läs mer

Robot eller det mänskliga mötet inom service?

2021-11-19 | 0 Kommentarer

Vi satt med och lyssnade på Retaildagen här nu i september 2021 och det första vi tänkte var när vi skulle summera detta ämne är att det är inte är antingen eller! Inte svart eller vitt! Med dagens smarta AI så kan man generera ett personligt möte via en robot, … Läs mer

Kundmötet och ekonomin i sin enkelhet!

2021-11-09 | 0 Kommentarer

När jag skulle prova på att handla frukostbröd på det lokala konditoriet för första gången ett par år sedan. Så hade jag tänkt att handla 6 croissanter. Två till mig, två till min hustru och en var till barnen. När jag sagt min beställning och gör mig beredd att betala … Läs mer

Forrester Predictions 2022!

2021-11-06 | 0 Kommentarer

Reading up on Forrester Predictions 2022 and got stuck with two headlines that aren´t new really but rather already trends that will become even more important. We know that the pandemic has shaped consumer expectations and pushed companies to be more innovative and agile at a faster pace. I am … Läs mer

Kundupplevelsen behöver bli en del av företagets kultur!

2021-10-12 | 0 Kommentarer

De av våra kunder som inte bara mäter kundupplevelsen utan lever med den och arbetar konstant med att förädla, förbättra sitt sätt att leverera den. De har lyckats över tiden att integrera den som en naturlig del av sin kultur. Det finns en tydlig hierarki och intresse för hur man … Läs mer

Data utan operativ koppling faller platt!

2021-10-11 | 0 Kommentarer

Vi har så mycket data! Men har du rätta data och vad skall du göra med den? Tror att de flesta förstår och vet att tillgången till data är stor men det är vad du gör med datan som kommer att göra skillnad, skapa en förändring eller förbättring. Implementering av … Läs mer

Besökare eller gäst? Vi finns här för dig!

2021-09-16 | 0 Kommentarer

Om man besöker en restaurang eller café, bor på ett hotell eller besöker en attraktion, konferensanläggning så vill de flesta som är besökare/gäster lämna ett omdöme kring besöket. Vi vill berätta vad vi tycker men det skall vara anonymt och utan att det känns besvärligt.  Automatiserade mail som kommer 3 … Läs mer

Skolan och maten!

2021-09-16 | 0 Kommentarer

Vi mäter hur eleverna upplever sina skolluncher i många kommuner och skolor. Resultaten varierar kraftigt över hela landet och ibland inom en och samma kommun som serverar samma måltid. Varför? Påverkan är inte bara maten i sig utan, matsalens miljö, om det är vuxna som sitter med, vilka referenser kring … Läs mer

Patientnöjdhet inom vård och omsorg.

2021-09-15 | 0 Kommentarer

NKI för vården i Europa ligger i snitt på 85 % nöjdhet. De bästa 10 % i Europa ligger i sin tur på 97 % i NKI medan i Sverige har vi ett genomsnitt på 90 % (de främsta når 92 % i Sverige). Källa: Happy Or Not Healthcare benchmark, … Läs mer

Några av Happy Teams kunder

Alla våra produkter är idag skyddade emot Coronaviruset!

Våra Smiley Touch terminaler har ett hölje av Nanoshield’s antimicrobial skyddsfilm som är vetenskapligt bevisat (via ISO standardization ISO21702) skyddar mot COVID-19.