Patientnöjdhet inom vård och omsorg.

NKI för vården i Europa ligger i snitt på 85 % nöjdhet. De bästa 10 % i Europa ligger i sin tur på 97 % i NKI medan i Sverige har vi ett genomsnitt på 90 % (de främsta når 92 % i Sverige). Källa: Happy Or Not Healthcare benchmark, 0,6 mil Feedback collected 2021.

Vad borde vara en acceptabel nivå att sträva efter? Borde inte även vi sikta på att ha en vård som säkerställer och mäter patientnöjdheten varje dag och arbetar med de insikterna så att vi kan få samma resultat i framtiden som de topp 10 % i Europa.

Vill Ni hoppa på tåget och börja mäta er patientnöjdhet så tycker jag att ni skall ta kontakt med oss så snart som möjligt.

  • Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.

Vad skiljer de som lyckas från de som inte når hela vägen fram med sitt CX fokus.

Att komma till den punkt att man vill påbörja ett djupare mer intensifierat arbete med kundnöjdhet startar oftast med att…

Läs mer...

Recensioner är inte ett bra mått för hur kundnöjdheten ser ut för ett företag.

Läste en intressant artikel på market (länk till artikeln: https://www.market.se/asikter/analys/sa-kan-vi-rensa-upp-i-recensionstrasket-och-skapa-en-guldgruva/ ) . Jag skulle personligen aldrig vilja att ett företag…

Läs mer...

According to The Customer Experience (CX) Trends Report 2022.

73% of business leaders reported a direct link between customer service and business performance. 64% of business leaders say that…

Läs mer...

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se