Happy Or Not mäter kundnöjdhet, NKI, i realtid – nyckeln till långsiktig tillväxt

För att kunna differentiera dig från dina konkurrenter, öka lönsamheten och bli en ledande aktör på marknaden är det avgörande att du engagerar dig i och lyssnar på dina kunder. Här kommer vi på Happy Team in i bilden – vi hjälper dig att förstå dina kunder på riktigt.

Allt börjar med att mäta kundnöjdhet

Utan rätt data är det svårt att fatta beslut som gör skillnad. Därför är kundnöjdhetsundersökningar (NKI) en grundpelare i arbetet med Customer Experience (CX). Men siffror i sig skapar inte värde – det gör först när de översätts till insikter och operativa åtgärder.
För att lyckas måste arbetet med kundupplevelsen genomsyra hela organisationen, från ledning till varje enskild medarbetare. När hela företaget arbetar mot samma mål skapas lojalare kunder, starkare varumärke och långsiktig tillväxt.

Fakta som visar på kraften i kundnöjdhet

Visste du att en ökning på bara 1 % i kundnöjdhet (NKI) kan motsvara upp till:

  • 4,6 % högre bolagsvärde (källa: Clas Fornell Institute, CFI)
  • 6,9 % ökad omsättning i jämförbara enheter

Små förbättringar kan alltså ge enorm effekt på sista raden.

Vi gör feedback till mätbar förbättring

Vill ni öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kundfokuserade? Happy Team hjälper företag och organisationer att mäta kundnöjdhet i realtid och omvandla feedback till konkreta förbättringar. Med våra lösningar för kundundersökningar, NKI-mätningar och CX-strategi blir det enkelt att förstå vad era kunder verkligen tycker – och att agera på det. Det har aldrig varit enklare att förvandla feedback till tillväxt.

Kontakta oss idag så berättar vi hur vi kan hjälpa er att höja kundnöjdheten och stärka er konkurrenskraft!

detaljhandel-elektronik

Mät med Smiley Terminaler

Våra fyra lätt tillgängliga, anonyma och lätthanterliga smileys hjälper dig att lyssna på vad dina kunder och medarbetare upplever i alla affärsmiljöer. Med en Smiley-mätning uppmuntrar du till växelverkan mellan dig och kunden. Genom att öka kundernas och medarbetarnas engagemang får du också information tillbaka som ger dig 20 gånger mer feedback jämfört med dina konkurrenters lösningar.

Happy or Not inblick i branschen

  • 10-12 procent nöjdare kunder varje år
  • Mått för kundnöjdhet inom detaljhandeln – 84,5 procent
  • Mått för patient- och kundnöjdhet inom hälso- och sjukvårdsområdet 88 procent
  • Mått för kundnöjdhet inom servicebranschen, 84 procent
  • Mått för resenärs- och kundnöjdhet inom transportbranschen – 80 procent

Nöjda kunder gynnar dina affärer

  • De köper mer vid varje besök – ger större inköpskorgar och intäkter
  • Lockar nya resenärer och passagerare – ger intäkter och tillväxt
  • Stärkt varumärke och bättre rykte som serviceleverantör
  • Förbättrad vårdkvalitet – kundlojalitet
  • De rekommenderar ditt varumärke – indikatorer för hänvisning och konvertering

Exempel på insikter och nöjdare kunder

Happy-terminalen ger nöjdare kunder

Vänlig personal

Få insikt i hur personalens förhållningssätt påverkar kundnöjdheten.

Smiley-terminalen ger nöjda resenärer

Säkerhetskontroll

Se hur nöjda dina resenärer och passagerare är med sin upplevelse av säkerhetskontrollen.

Smiley-terminalen ger nöjdare kunder

Väntetid

Identifiera hur väl du lyckas ta emot dina patienter på utsatt tid.

Happy-terminalen ger snabb feedback

Rekommendationer

Fråga om dina kunder är nöjda och villiga att rekommendera ditt företag.

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se

Integritetsöversikt
Happy Team

Denna webbplats använder Cookies så att vi kan erbjuda den bästa upplevelsen för våra besökare & kunder. Cookies lagras i din webbläsare och utför funktioner nödvändiga för en enhetlig upplevelse, t.ex håller koll på när besökare kommer tillbaka en andra gång samt håller koll på vart besökare klickar eller hur de navigerar. Allt för att vi ska förstå och se problem eller möjligheter att förbättra vår egen webbplats samt tjänsterna vi erbjuder.

Våra cookies lagrar endast anonym data. Din IP-adress anonymiseras innan den lagras.

Läs mer om våran Integritets & Cookie Policy för en utförlig överblick om hur vi lagrar och hanterar den data du ger oss.

Strikt nödvändiga Cookies

Strikt nödvändiga cookies är alltid aktiva, vi behöver dessa för webbplatsens grundfunktioner.

Google Analytics

Denna webbplats använder Google Analytics för att samla in anonym information om besökarna. T.ex vilka sidor som besöks och vilka tjänster/produkter som är av intresse för våra besökare. Denna cookie tillåter oss att förbättra sidans upplevelse för dig och alla andra som besöker webbplatsen.

Om du inaktiverar Google Analytics kommer vi inte kunna förbättra vår webbplats baserat på ditt besök. Det skulle hjälpa oss enormt om denna lämnas påslagen, tack!