Kundupplevelsen behöver bli en del av företagets kultur!

De av våra kunder som inte bara mäter kundupplevelsen utan lever med den och arbetar konstant med att förädla, förbättra sitt sätt att leverera den. De har lyckats över tiden att integrera den som en naturlig del av sin kultur. Det finns en tydlig hierarki och intresse för hur man flödar insikter och data inom organisationen. Datan filtreras inom organisationen från företagets ledning, operativt ansvariga, region och ner till varje enskild Touchpoint. Värdet och resultatet hanteras på veckomöte, peppmöten på morgonen, på ledningsgruppsmöten, exakt som vilket KPI i övrigt som man följer upp. Och vet ni vad? De som lyckats med detta är oerhört framgångsrika oavsett i vilket segment de är verksamma i.

Att skapa handlingar, ett ledarskap som inspirerar, alltid följa upp och konstant utveckla kundmötet tillsammans med medarbetarna tar tid. För den som letar efter snabba kortsiktiga resultat så är detta inget att rekommendera. Men för de som är långsiktiga och vill förutom nå sina omsättningsmål, lönsamhet även vill skapa ett starkare varumärke, fler ambassadörer och medarbetare som är motiverade så är vår väg en bra väg att gå. Vi har fakta på fötterna och visst ni att 1% ökning i kundnöjdhet kan motsvara upp till 4,6% i ökat bolagsvärde (CFI, Clas Fornell Institute). Och det håller över tiden till skillnad mot snabba lösningar som ger tillfälliga resultat.

Intresserad? Ta kontakt med oss!

  • Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.

Låt oss reda ut ett felaktigt påstående!

Många tror att det går att trycka flera gånger på våra olika smileys och därmed att datan skulle bli missvisande….

Läs mer...

Används Teknologi på rätt sätt för att skapa en bättre kundupplevelse?

De senaste åren har kännetecknats av en överväldigande mängd förändringar för kunder och marknader. Från brist på försörjningskedjan till förändringar…

Läs mer...

Vad skiljer de som lyckas från de som inte når hela vägen fram med sitt CX fokus.

Att komma till den punkt att man vill påbörja ett djupare mer intensifierat arbete med kundnöjdhet startar oftast med att…

Läs mer...

Hur kan vi hjälpa dig att bli bättre?

Vill ni få hjälp att öppna nya dörrar, skapa insikter och bli mer kund - medarbetarfokuserade så kan vi hjälpa Er!  Det har aldrig varit lättare att göra feedback till mätbar förbättring!

Maila oss på: info@happyteam.se

Integritetsöversikt
Happy Team

Denna webbplats använder Cookies så att vi kan erbjuda den bästa upplevelsen för våra besökare & kunder. Cookies lagras i din webbläsare och utför funktioner nödvändiga för en enhetlig upplevelse, t.ex håller koll på när besökare kommer tillbaka en andra gång samt håller koll på vart besökare klickar eller hur de navigerar. Allt för att vi ska förstå och se problem eller möjligheter att förbättra vår egen webbplats samt tjänsterna vi erbjuder.

Våra cookies lagrar endast anonym data. Din IP-adress anonymiseras innan den lagras.

Läs mer om våran Integritets & Cookie Policy för en utförlig överblick om hur vi lagrar och hanterar den data du ger oss.

Strikt nödvändiga Cookies

Strikt nödvändiga cookies är alltid aktiva, vi behöver dessa för webbplatsens grundfunktioner.

Google Analytics

Denna webbplats använder Google Analytics för att samla in anonym information om besökarna. T.ex vilka sidor som besöks och vilka tjänster/produkter som är av intresse för våra besökare. Denna cookie tillåter oss att förbättra sidans upplevelse för dig och alla andra som besöker webbplatsen.

Om du inaktiverar Google Analytics kommer vi inte kunna förbättra vår webbplats baserat på ditt besök. Det skulle hjälpa oss enormt om denna lämnas påslagen, tack!