Disruptiv utveckling har kantat de senaste åren inom detaljhandeln och kommer fortsatt att göra så. Idag så behöver man konkurrera på flera marknadsplatser inte minst på de digitala plattformarna, betallösningar som blir avsändare mot kunden genom sina tjänster, till leverantörer som etablerar D2C handel som en affärsidé. Lägg till hållbarhet som är verkligen är en fråga att ta på allvar så får du ytterligare komplexitet. Ekosystemet är utmanade att navigera i och det gäller att med omsorg välja vilka man samarbetar med för att stärka sitt varumärke och för den delen inte tappa kontroll över det.
Visst går allt snabbare nu och det kan vara svårt att ibland hänga med, men det är också en väldigt spännande tid på många sätt.
Under perioder av stora förändringar så finns det även stora möjligheter. Nya bolag skapas, innovativa lösningar kortar ner allt från avstånd till kunden till hur vi kan leverera en tjänst eller en produkt. Överetableringar regleras och ersätts av nya aktörer som skapar mer relevans.
Relevans! Det är verkligen nyckeln för att fortsätta att vara framgångsrik eller för den delen att ta sig från en plats där man inte vill vara till en bättre.
Vissa saker tror vi är bestående dock. Att företag med flera nöjda kunder än missnöjda är mer framgångsrika än vice versa och att det i långa loppet ökar bolagsvärdet vet vi från otaliga studier. Så om det känns som det är svårt att prioritera handlingar, skapa rätt erbjudande och förstå vad som bör investeras i starta med att fråga era kunder vad dom värdesätter. I vår värld så startar allt med kunden!
- Vi hjälper företag att få insikter i realtid som kan översättas till operativa handlingar och stöttar i att utveckla er förmåga att leverera kundupplevelser i världsklass.