Detaljhandeln - HappyOrNot ger dig nöjdare kunder

Vill du öka din vinst med nöjdare kunder?

För att kunna differentiera dig från dina konkurrenter, öka din vinst och bli en ledande aktör inom detaljhandeln är det ytterst viktigt att du är engagerad och lyssnar på dina kunder. Och det är här som vi på HappyOrNot kommer in i bilden.

Vår intelligenta service i form av smidiga Smiley-terminaler med tillhörande analysverktyg har i flera år använts inom många av de största detaljhandelskedjorna i världen. Den erbjuder dig ett enkelt sätt att samla in värdefull och insiktsfull feedback från dina kunder. Analysera den nuvarande serviceprestationen och få smarta tips så att du kan fatta strategiska beslut om hur ditt företag kan förbättra sitt tillvägagångssätt och din service. Genom vår indikator för framgång och våra styrverktyg kan du också enkelt mäta kundorienterade nyckeltal såsom kundlojalitet och kundnöjdhet (NKI).

HappyOrNot inblick i branschen

  • 10 procent nöjdare kunder varje år
  • Mått för kundnöjdhet inom detaljhandeln – 84,5 procent

Nöjda kunder gynnar dina affärer

  • De köper mer vid varje besök – ger större inköpskorgar och intäkter
  • De besöker butiken oftare – lojalitet och kundbortfall
  • De rekommenderar ditt varumärke – indikatorer för hänvisning och konvertering

Exempel

se_retail_1

Vänlig personal

Få insikt i hur personalens förhållningssätt påverkar kundnöjdheten.

se_retail_2

Kassatider

Bli medveten om hur effektivt och lätt det är för kunden att handla hos dig.

se_retail_3

Produktsortiment

Kontrollera dina inventeringsbehov under högsäsong. Saknas det något?

se_retail_4

Personalresurser

Se vilka dagar och tider som behöver förbättringar gällande personalresurserna.

Utvalda kunder inom detaljhandeln